Assalammualaikum

Assalammualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Friday, October 9, 2015

KEBAIKAN ALFALFA UNTUK IBU LEPAS BERSALIN

Alfalfa Shaklee sangat sesuai untuk diamalkan oleh para ibu selepas bersalin. Ibu yang baru melahirkan anak memerlukan penjagaan dan rawatan rapi semasa dalam tempoh berpantang. Ini bagi menjamin tahap kesihatan ibu terjaga dengan baik.

Alfalfa Shaklee bagus untuk diamalkan oleh ibu-ibu yang ingin menyusukan anak mereka dengan susu badan sepenuhnya. Ini kerana suplemen Alfalfa bertindak sebagai ‘milk-booster’. Ianya dapat meningkatkan pengeluaran susu ibu. Namun begitu, konsep asas penyusuan iaitu konsep ‘supply and demand’ perlu diaamalkan. Ibu juga perlu mengambil jumlah air yang banyak setiap hari serta memakan makanan yang berkhasiat.



Selain dari menggalakkan pengeluaran susu ibu, alfalfa juga dapat membantu ibu selepas bersalin dengan menghilangkan kelesuan dan tekanan. Kita sedia maklum bahawa badan si ibu telah bekerja keras sepanjang tempoh kehamilan dan juga semasa proses bersalin. Jadi, badan si ibu berada dalam keadaan lemah selepas bersalin dan memerlukan rehat yang cukup untuk kembali cergas. Ibu bersalin ini juga mudah untuk terkena ‘meroyan’ jika terlalu tertekan. Jadi pengambilan alfalfa dapat membantu untuk mengatasai masalah ini.

Kebaikan Alfalfa Shaklee yang lain adalah dapat membantu melegakan masalah sembelit. Kebanyakan ibu berpantang mengalami masalah sembelit ketika berpantang. Ramai yang takut untuk ‘meneran’ kerana masih trauma dengan proses bersalin. Dengan pengambilan Alfalfa, ibu-ibu sudah tidak perlu takut lagi dengan masalah sembelit selepas bersalin ini.

Kelebihan Alfalfa Shaklee yang boleh membuatkan si ibu dan si suami juga (hehe) tersenyum ceria adalah keranaalfalfa bertindak seperti kacip fatimah. Selain dapat merawat organ sistem reproduksi, ianya juga boleh membesar dan menegangkan payudara. Alfalfa juga membantu untuk merawat masalah keputihan.

Dengan kelebihan-kelebihan yang ada pada Alfalfa Shaklee ini, maka ianya memang amat sesuai untuk diamalkan oleh para ibu selepas bersalin.Tetapi, ada panduan dalam cara pengambilannya. Disebabkan alfafa ini adalah tumbuhan herba, maka ibu perlu berhati-hati dalam mengambilnya. Jangan ambil alfalfa ini jika bayi ada demam kuning. Bila demam kuning bayi sudah hilang, barulah ibu mula mengambil suplemen ini. Tetapi harus dimulakan dengan dos yang kecil dahulu, dan lihat reaksi bayi samaada OK atau tidak.

No comments:

Post a Comment